• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Om jag förstår detta rätt brukar betyget sänkas då en ff har blivit sex månader gammal?

Vet att bästa är när den försvinner. Men en förfrågan försvinner i november och en blir sex månader i slutet av månaden.

Jag tycker det är en urban myth att en förfrågnings ålder påverkar betyget (såvida den inte försvinner helt såklart)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
Om jag får en upplysning på min kivra som en bank tagit på mig och min riskprognos inte syns, ser inte banken riskprognosen då heller?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Om jag får en upplysning på min kivra som en bank tagit på mig och min riskprognos inte syns, ser inte banken riskprognosen då heller?
Jag är hyfsad säker på att det är så. Enligt kredituppgiftslagen så måste din kopia innehålla allt det banken fick på sin kopia.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Har 3 FF i dagsläget, ena försvinner i början av november, sedan blir en 6 månader i slutet av månaden.
Då kanske betyget förbättras för mig?

Jag har två ff, varav den ena fyllde sex månader nyligen. Det hände inget särskilt med betyget då. Men att du blir av med en borde ju vara positivt.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Mailade handelsbanken i fredags em angående släcka min kredit på 10k. (Kunde inte göras över telefon då lokala kontoret inte kände igen min röst? Nå nytt påhitt?)

Tror ni om dom åtgärda det inom 30 okt att det uppdaterats vid nästa uc period? Eller ska man tro fredag var sista dagen för denna gång.

Ä så otåligt nyfiken angående betyget. Har som blivit en jakt. Något man strävar efter.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Mailade handelsbanken i fredags em angående släcka min kredit på 10k. (Kunde inte göras över telefon då lokala kontoret inte kände igen min röst? Nå nytt påhitt?)

Tror ni om dom åtgärda det inom 30 okt att det uppdaterats vid nästa uc period? Eller ska man tro fredag var sista dagen för denna gång.

Ä så otåligt nyfiken angående betyget. Har som blivit en jakt. Något man strävar efter.

Det låter väl ganska sunt att en okönd person kan ringa och avsluta det ena och det andra utan identifikation.:)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Mailade handelsbanken i fredags em angående släcka min kredit på 10k. (Kunde inte göras över telefon då lokala kontoret inte kände igen min röst? Nå nytt påhitt?)

Tror ni om dom åtgärda det inom 30 okt att det uppdaterats vid nästa uc period? Eller ska man tro fredag var sista dagen för denna gång.

Ä så otåligt nyfiken angående betyget. Har som blivit en jakt. Något man strävar efter.
ringde du ett lokalt kontor istället för vanliga kundtjänsten? när jag avslutade dom två senaste korten då identifierade man sig enkelt med bankID.
brukar ju även gå att logga in på Internetbanken och skicka ett säkert meddelande till dom där man ber om att avsluta kortet
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
mitt eget betyg hoppade upp från 0.2 till 0.3 när jag nu fick en tredje förfrågan. tyvärr avslag på bolånet, dom påstod att enligt kalkylen så går vi back 6000 varje månad, ganska så sjukt då vi snarare går plus över 10000 och skulle klara en ränta på uppåt 20% innan det blir jobbigt (sökte ynka 700000 i bolån...)
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
ringde du ett lokalt kontor istället för vanliga kundtjänsten? när jag avslutade dom två senaste korten då identifierade man sig enkelt med bankID.
brukar ju även gå att logga in på Internetbanken och skicka ett säkert meddelande till dom där man ber om att avsluta kortet

Det låter väl ganska sunt att en okönd person kan ringa och avsluta det ena och det andra utan identifikation.:)

Hehe Joo det ä klart men vi är rätt liten stad så tidigare personal har vetat vem jag är via telefon men inte denna. Så nu vart jag hänvisad via internetbanken och ett säkert meddelande som du nämner.

För det går ju inte via appen å ta bort krediten som jag förstått?

Hoppas det hinner med innan brytpunkten för uppdateringen. La mailet till avdelningen "bankärenden / support" så då nås det ju till större delen av support iaf
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp